MACHINE LEARNING BASED TRAIN TYPE IDENTIFICATION AT RAILROAD SWITCH USING VIBRATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU135645" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU135645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.juniorstav.cz/wp-content/uploads/2020/02/Sbornik_Komplet_FINAL-uprava.pdf" target="_blank" >http://www.juniorstav.cz/wp-content/uploads/2020/02/Sbornik_Komplet_FINAL-uprava.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MACHINE LEARNING BASED TRAIN TYPE IDENTIFICATION AT RAILROAD SWITCH USING VIBRATION
Popis výsledku v původním jazyce
This work concerns the use of machine learning to identify trains passing through S&C based on the acceleration signal measured in the track. This system can be use in the future, for example, to track changes in the stiffness of the bearing structure over time and thus predict the need for maintenance. Several methods of machine learning were compared based on their accuracy, time and computational demands for a given problem and the optimal method (Support Vector Machine) was implemented on real data. Because of the small amount of usable data, the bootstrapping method was used to generate training and test datasubsets.
Název v anglickém jazyce
MACHINE LEARNING BASED TRAIN TYPE IDENTIFICATION AT RAILROAD SWITCH USING VIBRATION
Popis výsledku anglicky
This work concerns the use of machine learning to identify trains passing through S&C based on the acceleration signal measured in the track. This system can be use in the future, for example, to track changes in the stiffness of the bearing structure over time and thus predict the need for maintenance. Several methods of machine learning were compared based on their accuracy, time and computational demands for a given problem and the optimal method (Support Vector Machine) was implemented on real data. Because of the small amount of usable data, the bootstrapping method was used to generate training and test datasubsets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22. ODBORNÁ KONFERENCE DOKTORSKÉHO STUDIA
ISBN
978-80-86433-73-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
937
Strana od-do
211-216
Název nakladatele
Econ Publishing s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—