Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138068" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“. Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení pat
Název v anglickém jazyce
Experimental measurement of anchorage length of prestressing reinforcement in bridge prefabricated girder I-73
Popis výsledku anglicky
The paper briefly describes the methodology, implementation and results of unique experiments, which were performed on the original bridge prefabricated girder I-73, which formed the bearing structure of the bridge since 1979. The main goal was to answer a frequently asked question: "What is the actual anchorage length of the corroded fully injected prestressing reinforcement and how can such impaired reinforcement be included in the static calculation?". For the purpose of scientific research, during the demolition of the bridge near the town Pasohlávky, the original bridge prefabricated girder I-73 was obtained (the prestressing reinforcement was formed of smooth patented Pz ϕ 4.5 mm wires). According to the experimental methodology, observation probes were made on selected parts of the beam along the length of the prestressing reinforcement up to the prestressing wires, in which digital cameras were installed. Subsequently, there was a controlled interruption of the patented wires and monitoring of
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Upřesnění zbytkové únosnosti předpjatých mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů