Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental measurement of the anchorage length of interrupted prestressing reinforcement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU145467" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU145467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental measurement of the anchorage length of interrupted prestressing reinforcement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the current problems of breakage of prestressing reinforcement (mostly caused by corrosion) of prestressed precast bridge girders from 1960-1990 and its influence on the residual load-bearing capacity. Actual prestressed precast girders (I-73 structural type), which were developed in 1973 and which were in service from 1979 and 1980, were obtained for the purposes of experimental testing. Researchers from Brno University of Technology designed unique experiments on these girders to determine the actual anchor length of a fully grouted prestressing cable made of 4.5 mm patented wires. Semi-destructive probes were drilled along the length of the prestressing rein-forcement up to the depth of the prestressing reinforcement. Subsequently, optical instruments were inserted into the drilled probes to collect image data, as the transformation of the prestressing reinforcement cannot be determined in any other way in the case of girders of such age. Controlled breaking of the reinforceme

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental measurement of the anchorage length of interrupted prestressing reinforcement

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the current problems of breakage of prestressing reinforcement (mostly caused by corrosion) of prestressed precast bridge girders from 1960-1990 and its influence on the residual load-bearing capacity. Actual prestressed precast girders (I-73 structural type), which were developed in 1973 and which were in service from 1979 and 1980, were obtained for the purposes of experimental testing. Researchers from Brno University of Technology designed unique experiments on these girders to determine the actual anchor length of a fully grouted prestressing cable made of 4.5 mm patented wires. Semi-destructive probes were drilled along the length of the prestressing rein-forcement up to the depth of the prestressing reinforcement. Subsequently, optical instruments were inserted into the drilled probes to collect image data, as the transformation of the prestressing reinforcement cannot be determined in any other way in the case of girders of such age. Controlled breaking of the reinforceme

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Upřesnění zbytkové únosnosti předpjatých mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů