Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU139382" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU139382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/2021/01/JUNIORSTAV-2021.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/2021/01/JUNIORSTAV-2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při dopravních průzkumech jsou relativně rutinně odhadovány poptávkové profily zobrazující čekávaný průběh poptávky v pracovní den či o víkendu. Skutečná poptávka však náhodně osciluje okolo odhadnuté hodnoty, což může vést mimo jiné k překročení kapacity a následně v důsledku poklesu kapacity ke tvorbě kongescí. Variabilita poptávky dosud nebyla z tohoto pohledu prakticky vůbec studována, může však hrát roli v dopravních modelech a dopravně-inženýrských úlohách. Výsledky neukazují jednoznačně jedno rozdělení. Celkově nejvhodněji se jeví rozdělení log-normální, což je podpořeno teoretickými předpoklady, avšak v některých dnech a časech vychází lépe normální nebo gamma rozdělení. Vliv bude patrně mít pravidelnost a míra poptávky v daný čas (např. pravidelná ranní špička).

  • Název v anglickém jazyce

    Probability distribution of traffic demand on chosen weekday and time of day

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic surveys quite routinely estimate profiles of traffic demand showing the expected evolution of demand over a workday od weekend. However, the actual demand oscillates around this value which can lead to exceeding of the capacity and consequent queueing due to the capacity drop. The demand variability has not yet been properly studied from this point of view, despite the fact it can play a role in modelling and traffic engineering applications. The results do not clearly show a single random distribution. Log-normal distribution seems to fit the best overall, supported by theoretical expectations, however, normal and gamma distributions show better fit on many occasions. The regularity and magnitude of demand (e.g. morning peak hour) probably play a role in this.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů