Nonlinear Reliability Assessment of Post-tensioned Concrete Bridge Made of I-73 Girders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU143246" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU143246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91877-4_30" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91877-4_30</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91877-4_30" target="_blank" >10.1007/978-3-030-91877-4_30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonlinear Reliability Assessment of Post-tensioned Concrete Bridge Made of I-73 Girders
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a comprehensive computational procedure to determine global structural resistance of the existing bridge made of I-73 precast post-tensioned concrete girders using the advanced methods of statistical assessment in combination with nonlinear finite element method analysis. A fully probabilistic approach for the determination of the structural design resistance is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as selected serviceability limit states. The paper shows that applicability of nonlinear modelling considering uncertainties is feasible and can be applied in a routine way. Shortcomings and advantages of all utilized design/assessment methods are discussed.
Název v anglickém jazyce
Nonlinear Reliability Assessment of Post-tensioned Concrete Bridge Made of I-73 Girders
Popis výsledku anglicky
The paper describes a comprehensive computational procedure to determine global structural resistance of the existing bridge made of I-73 precast post-tensioned concrete girders using the advanced methods of statistical assessment in combination with nonlinear finite element method analysis. A fully probabilistic approach for the determination of the structural design resistance is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as selected serviceability limit states. The paper shows that applicability of nonlinear modelling considering uncertainties is feasible and can be applied in a routine way. Shortcomings and advantages of all utilized design/assessment methods are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-01781S" target="_blank" >GA20-01781S: Modelování nejistot při hodnocení spolehlivosti betonových konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 1st Conference of the European Association on Quality Control of Bridges and Structures (EUROSTRUCT 2021)
ISBN
9783030918767
ISSN
2366-2557
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
252-259
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Padova, Italy
Datum konání akce
29. 8. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—