Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU145739" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU145739 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196" target="_blank" >10.1201/9781003348443-196</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders

  • Popis výsledku anglicky

    This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-00774S" target="_blank" >GA22-00774S: Pravděpodobnostní posouzení v mostním inženýrství za užití náhradního metamodelu (MAPAB)</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Perspectives and New Directions in mechanics, modelling and design of structural systems – Zingoni (ed.)

  • ISBN

    978-1-003-34844-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1208-1214

  • Název nakladatele

    CRC Press Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    Cape Town

  • Místo konání akce

    Cape Town, South Africa

  • Datum konání akce

    5. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku