Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU145739" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU145739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003348443-196" target="_blank" >10.1201/9781003348443-196</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Popis výsledku v původním jazyce
This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Název v anglickém jazyce
Semi-probabilistic nonlinear assessment of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Popis výsledku anglicky
This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA22-00774S" target="_blank" >GA22-00774S: Pravděpodobnostní posouzení v mostním inženýrství za užití náhradního metamodelu (MAPAB)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current Perspectives and New Directions in mechanics, modelling and design of structural systems – Zingoni (ed.)
ISBN
978-1-003-34844-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1208-1214
Název nakladatele
CRC Press Taylor & Francis Group
Místo vydání
Cape Town
Místo konání akce
Cape Town, South Africa
Datum konání akce
5. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—