Semi and fully-probabilistic nonlinear analysis of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU145740" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU145740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tces.vsb.cz" target="_blank" >http://tces.vsb.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.35181/tces-2023-0005" target="_blank" >10.35181/tces-2023-0005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semi and fully-probabilistic nonlinear analysis of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the assessment of the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The load-bearing capacity of the structure is determined using probabilistic nonlinear analysis by the finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate and serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected recommended semi-probabilistic methods, which can greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. Two stochastic models are compared, reflecting the level of knowledge of actual material properties from the diagnostic survey. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Název v anglickém jazyce
Semi and fully-probabilistic nonlinear analysis of post-tensioned concrete bridge made of KT-24 girders
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the assessment of the design resistance of an existing railway bridge made of KT-24 precast post-tensioned concrete girders. The load-bearing capacity of the structure is determined using probabilistic nonlinear analysis by the finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate and serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected recommended semi-probabilistic methods, which can greatly reduce the number of nonlinear calculations needed to estimate the design value of resistance. Two stochastic models are compared, reflecting the level of knowledge of actual material properties from the diagnostic survey. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA22-00774S" target="_blank" >GA22-00774S: Pravděpodobnostní posouzení v mostním inženýrství za užití náhradního metamodelu (MAPAB)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VŠB – Technical University of Ostrava, Civil Engineering Series
ISSN
1804-4824
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
26-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—