Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU143309" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU143309 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats
Popis výsledku v původním jazyce
This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing reinforced concrete bridge structure. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Název v anglickém jazyce
Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats
Popis výsledku anglicky
This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing reinforced concrete bridge structure. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends for Eco-Efficiency and Performance
ISBN
978-2-940643-08-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
2356-2365
Název nakladatele
Fédération Internationale du Béton (fib) - International Federation for Structural Concrete
Místo vydání
Portugal
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
14. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—