Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU143309" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU143309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing reinforced concrete bridge structure. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Design resistance of an existing reinforced concrete bridge: nonlinear analysis and safety formats

  • Popis výsledku anglicky

    This paper compares several methods for assessing the design resistance of an existing reinforced concrete bridge structure. The determination of the load-bearing capacity of the structure is carried out by means of probabilistic nonlinear analysis using finite element method. Load-bearing capacity is determined for the ultimate as well as serviceability limit states. A fully probabilistic approach is compared to selected code-recommended semi-probabilistic methods, such as the ECoV method according to fib Model Code 2010, the method according to EN 1992-2 or the partial safety factor method. The results are compared and discussed with respect to accuracy and required computational time, which is a critical issue when performing a global nonlinear analysis of a complex structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends for Eco-Efficiency and Performance

  • ISBN

    978-2-940643-08-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2356-2365

  • Název nakladatele

    Fédération Internationale du Béton (fib) - International Federation for Structural Concrete

  • Místo vydání

    Portugal

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    14. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku