Využití numerických modelů a moderních technologii pro návrh a optimalizaci veřejného prostoru města
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU143451" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU143451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=638&db=csupuzemi_1" target="_blank" >http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=638&db=csupuzemi_1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití numerických modelů a moderních technologii pro návrh a optimalizaci veřejného prostoru města
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době jsou mikroskopické modely pohybu osob v zahraničí běžně využívány, jak pro posuzování bezpečnosti osob, tak i pro obyčejné chování pěší dopravy. Příkladem mohou být zejména modely evakuace osob ohrožených vzniklým nebezpečím, provozní modely pohybu při veřejných akcích (festivalů, průvodů, vánočních trhů atd.) či modely pohybu osob při přepravě v rámci dopravních uzlů a návazné dopravy. Pro každou tvorbu modelu jsou důležitá kvalitní vstupní data, nevyjímaje modelování pěší dopravy ve veřejném prostoru. Před samotným návrhem řešeného území potřebujeme znát jeho vstupní parametry, jako je počet osob, směrový průzkum, výpočet intenzit na jednotlivých koridorech, kapacity rozptylových ploch atd., které nám mohou sloužit následně jako vstupní data modelu pro analýzu konkrétně řešeného návrhu. I přesto, že žijeme v moderní době, kdy se sdílení dat stalo běžnou denní součástí lidských životů, je velmi složité získat data týkající se osob, provozu města a pěší dopravy v něm. S rozvojem intelige
Název v anglickém jazyce
Use of numerical models and modern technologies for the design and optimization of public space in the city
Popis výsledku anglicky
Nowadays, microscopic models of the movement of pedestrians are commonly used aboard, both for assessing the safety of people and for ordinary pedestrian traffic behavior. Examples include models evacuation people in danger, operational models of movement at public events (festivals, parades, Christmas markets, etc.) or models of movement of persons when transported within transport hubs and connecting traffic. Quality input data are a crucial element of any modelling, including modelling of pedestrian traffic in public space. Before the actual design of the area addressed, we need to know it’s input parameters, such as number of persons, directional survey, calculation of intensity on individual corridors, capacity of dispersal areas, etc., which can serve as input data of the model for the analysis of the specifically addressed design. Even though we live in modern times, when data sharing has become a normal daily part of people's lives, it is very difficult to obtain data relating to people, the o
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů