Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deterioration-based probabilistic assessment of design resistance of railway bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU145237" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU145237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003322641-38" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781003322641-38</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003322641-38" target="_blank" >10.1201/9781003322641-38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deterioration-based probabilistic assessment of design resistance of railway bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The combination of non-linear finite element method and deterioration-based analysis is a strong tool for realistic modelling of structures. On the other hand, it is still highly time consuming to perform fully probabilistic analysis of large-scale models with many stochastic input variables. Therefore, in practice, structural designers and engineers are more often interested in semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce a number of required non-linear calculations. The paper is focused on reliability assessment of existing railway bridge made of cast-in steel beams. An advanced numerical analysis represented by a non-linear finite element model is used in combination with standard semi-probabilistic methods, such as ECoV method as well as a recently proposed eigen ECoV method. To consider the current condition of the bridge superstructure, concrete carbonation and subsequent corrosion of steel beams are modelled using analytical models which take the basic material parameters as well as environmental characteristics into account.

  • Název v anglickém jazyce

    Deterioration-based probabilistic assessment of design resistance of railway bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The combination of non-linear finite element method and deterioration-based analysis is a strong tool for realistic modelling of structures. On the other hand, it is still highly time consuming to perform fully probabilistic analysis of large-scale models with many stochastic input variables. Therefore, in practice, structural designers and engineers are more often interested in semi-probabilistic methods, which are able to greatly reduce a number of required non-linear calculations. The paper is focused on reliability assessment of existing railway bridge made of cast-in steel beams. An advanced numerical analysis represented by a non-linear finite element model is used in combination with standard semi-probabilistic methods, such as ECoV method as well as a recently proposed eigen ECoV method. To consider the current condition of the bridge superstructure, concrete carbonation and subsequent corrosion of steel beams are modelled using analytical models which take the basic material parameters as well as environmental characteristics into account.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bridge Safety, Maintenance, Management, Life-Cycle, Resilience and Sustainability - Proceedings of the 11th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS 2022), Barcelona, Spain, July 11–15, 2022

  • ISBN

    978-1-032-35623-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    339-347

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema, Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    London, UK

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    11. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku