Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-linear Probabilistic Assessment of Existing Bridge Considering Deterioration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151849" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2024/266" target="_blank" >https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2024/266</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-linear Probabilistic Assessment of Existing Bridge Considering Deterioration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The integration of the non-linear finite element method with deterioration-based analysis represents a powerful approach for accurately simulating structural behaviors. However, conducting fully probabilistic analyses on large-scale models that incorporate numerous stochastic variables remains a significantly time-intensive task. As a result, structural designers and engineers frequently prefer semi-probabilistic methods, which significantly reduce the need for extensive non-linear computations. This paper concentrates on evaluating the reliability of an existing railway bridge constructed with cast-in steel beams. It employs an advanced numerical analysis through a non-linear finite element model, combined with established semi-probabilistic approaches, including the ECoV method and the newer eigen ECoV method. To accurately reflect the current state of the bridge's superstructure, the analysis models the carbonation of concrete and the ensuing corrosion of steel beams using analytical models that co

  • Název v anglickém jazyce

    Non-linear Probabilistic Assessment of Existing Bridge Considering Deterioration

  • Popis výsledku anglicky

    The integration of the non-linear finite element method with deterioration-based analysis represents a powerful approach for accurately simulating structural behaviors. However, conducting fully probabilistic analyses on large-scale models that incorporate numerous stochastic variables remains a significantly time-intensive task. As a result, structural designers and engineers frequently prefer semi-probabilistic methods, which significantly reduce the need for extensive non-linear computations. This paper concentrates on evaluating the reliability of an existing railway bridge constructed with cast-in steel beams. It employs an advanced numerical analysis through a non-linear finite element model, combined with established semi-probabilistic approaches, including the ECoV method and the newer eigen ECoV method. To accurately reflect the current state of the bridge's superstructure, the analysis models the carbonation of concrete and the ensuing corrosion of steel beams using analytical models that co

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-00774S" target="_blank" >GA22-00774S: Pravděpodobnostní posouzení v mostním inženýrství za užití náhradního metamodelu (MAPAB)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů