Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro identifikaci vlaků TIS (Train Identification System)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APR37768" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PR37768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fce.vutbr.cz/AIU/krc.r/turnout4-0/tis/index.html" target="_blank" >https://www.fce.vutbr.cz/AIU/krc.r/turnout4-0/tis/index.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro identifikaci vlaků TIS (Train Identification System)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato aplikace slouží k automatickému rozpoznání typu lokomotivy ze signálů zrychlení s předem definovanou přesností pomocí modelu hluboké konvoluční neuronové sítě (CNN). Využívá předtrénovaný model ve formátu onnx pro určení konkrétního typu hnacího vozidla. Součástí aplikace je lokalizace začátku a konce lokomotivy v signálu pomocí metody klouzavých průměrů RMS. Vstupem jsou naměřené signály (ve formátu .txt nebo .dat) a jim odpovídající doplňující data z databáze ve formátu .csv. Výstupem je soubor s určenými třídami lokomotiv. Tyto výsledky lze nechat rovněž zapsat přímo do databáze DISC-S tabulky 'vlaky' a sloupce 'TIS_CATEGORY'. Je využito rozhraní CLI, čímž lze systém TIS zapojit přímo do procesu automatizovaného zpracování naměřených dat.

  • Název v anglickém jazyce

    Train Identification System

  • Popis výsledku anglicky

    This application is used to automatically recognize the locomotive type from acceleration signals with a predefined accuracy using a deep convolutional neural network (CNN) model. It uses a pre-trained model in onnx format to determine a specific type of driving vehicle. Part of the application is the localization of the beginning and end of the locomotive in the signal using the RMS moving average method. The input is the measured signals (in .txt or .dat format) and the corresponding supplementary data from the database in .csv format. The output is a file with specified classes of locomotives. These results can also be written directly to the DISC-S database in the 'trains' table and 'TIS_CATEGORY' column. The CLI interface is used, which allows the TIS system to be connected directly to the process of automated processing of measured data.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000091" target="_blank" >CK01000091: Výhybka 4.0</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TIS

  • Technické parametry

    Identifikace typu lokomotivy ze signálů zrychlení naměřeného na srdcovce výhybky pro použití v systému monitorování stavu.

  • Ekonomické parametry

    Snížení nákladů na provoz a údržbu klíčové železniční infrastruktury.

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně