Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inteligentní SW modul iDIMASC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APR38725" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PR38725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fce.vutbr.cz/AIU/krc.r/turnout4-0/idimasc/index.html" target="_blank" >https://www.fce.vutbr.cz/AIU/krc.r/turnout4-0/idimasc/index.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inteligentní SW modul iDIMASC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aplikace slouží pro predikci stavu výhybky na základě naměřených signálů zrychlení pomocí natrénovaného modelu strojového učení uloženého ve formátu .pkl. Součástí aplikace je lokalizace začátku a konce lokomotivy v signálu pomocí metody klouzavých průměrů RMS. Z těchto signálů jsou dále vypočteny vstupní parametry pro predikční model. Vstupem jsou naměřené signály (ve formátu .txt nebo .dat) a jim odpovídající doplňující data z databáze ve formátu .csv. Je třeba vždy vybrat konkrétní výhybku a třídu lokomotiv (určenou například systémem TIS), pro kterou byl model natrénován. Výstupem je soubor s predikcemi pro konkrétní výhybku a třídu lokomotiv v daném čase. Tyto výsledky lze nechat rovněž zapsat přímo do databáze DISC tabulky 'vyhodnoceni' a sloupce 'PARAMETR1'. Pro dlouhodobou analýzu je důležité tyto predikce vyhodnocovat jako časovou řadu v kombinaci s událostmi jako jsou údržbové zásahy a podobně. Je využito rozhraní CLI, čímž lze tento systém zapojit přímo do procesu automatizovaného zpracování naměřených dat.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent SW module iDIMASC

  • Popis výsledku anglicky

    The application is used to predict the turnout state based on the measured acceleration signals using a trained machine learning model saved in the .pkl format. Part of the application is the localization of the beginning and end of the locomotive in the signal using the RMS moving average method. The input parameters for the prediction model are further calculated from these signals. The input is the measured signals (in .txt or .dat format) and the corresponding supplementary data from the database in .csv format. It is always necessary to select a specific switch and class of locomotives (determined for example by the TIS system) for which the model was trained. The output is a file with predictions for a specific switch and class of locomotives at a given time. These results can also be written directly to the DISC database in the 'evaluation' table and the 'PARAMETR1' column. For long-term analysis, it is important to evaluate these predictions as a time series in combination with events such as maintenance interventions and the like. The CLI interface is used, which allows this system to be connected directly to the process of automated processing of measured data.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000091" target="_blank" >CK01000091: Výhybka 4.0</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    iDIMASC

  • Technické parametry

    Predikce stavu výhybky na základě zrychlení naměřeného na srdcovce pro dlouhodobé monitorování a prediktivní údržbu.

  • Ekonomické parametry

    Snížení nákladů na provoz a údržbu klíčové železniční infrastruktury.

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně