Laděný hmotnostní tlumič v mostní konstrukci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151245" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sympozium-mosty.cz/sbornik/" target="_blank" >https://www.sympozium-mosty.cz/sbornik/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Laděný hmotnostní tlumič v mostní konstrukci
Popis výsledku v původním jazyce
Komfort chodců, štíhlý subtilní design, minimalizace počtu pevných opěr a v neposlední řadě úspora materiálu. To jsou hlavní důvody pro integraci tlumení kmitání do projektu mostní konstrukce. Cílem je chránit chodce, cyklisty i most před nežádoucím kmitáním či poškozením. V předloženém textu jsou uvedeny poznatky z návrhu laděných hmotnostních tlumičů, z jejich výroby i možnosti optimalizace. Správnost návrhu byla ověřena na dvojici lávek pro pěší v České republice a na Slovensku, konkrétně na lávce přes řeku Svitavu v Bílovicích nad Svitavou a na lávce přes rychlostní komunikaci v Banské Bystrici. Na obou mostních konstrukcích bylo provedeno dynamické měření před a po osazení tlumiče. Sledování shody modálních parametrů bylo zpracováno pomocí provozní modální analýzy (OMA). Součástí vyhodnocení dynamických zkoušek je i odezva na účinky chodců (kritéria pohody) a stanovení logaritmického dekrementu útlumu.
Název v anglickém jazyce
Tuned mass damper in bride structure
Popis výsledku anglicky
Pedestrian comfort, subtle design, minimizing the number of fixed supports of the footbridge or material saving. These are the key arguments for integrating Tuned Mass Dampers into the bridge project. The goal is to protect people and structure from vibrations and damage. The following paper presents findings from the design, production and tuning of mass dampers, their optimization possibilities and benefits for bridge engineering. The validity of damper design was verified on two footbridges in the Czech Republic and Slovakia. It concerns the footbridge over the Svitava River in Bílovice nad Svitavou and the footbridge over the high-speed road in Banská Bystrica, both are characterized by outstanding structural and architectural design. Dynamic tests including measurement were carried out on both bridges before and after the installation of the dampers. The dynamic monitoring of the compliance of modal parameters was conducted using operational modal analysis (OMA). The evaluation of the dynamic tes
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK04000261" target="_blank" >CK04000261: Pokročilé monitorování a diagnostika mostů s využitím provozní modální analýzy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů