Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU152139" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU152139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073" target="_blank" >10.1002/cepa.3073</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedestrian comfort, subtle design, minimizing the number of fixed supports of thefootbridge or material saving. These are the key arguments for integrating tunedmass dampers into the bridge project. The goal is to protect people and structurefrom vibrations and damage. The following paper presents findings from the design,production and tuning of mass dampers, their optimization possibilities and benefitsfor bridge engineering. The validity of damper design was verified on two footbridgesin the Czech Republic and Slovakia. It concerns the footbridge over the Svitava Riverin Bílovice nad Svitavou and the footbridge over the high-speed road in Banská Bystrica. Dynamic tests including measurement were carried out on both bridges before and after the installation of the dampers. The dynamic monitoring of thecompliance of modal parameters was conducted using operational modal analysis(OMA). The evaluation of the dynamic tests also includes the response to pedestrianeffects (comfort criteria) and the determination of the logarithmic decrement of thedamping.

  • Název v anglickém jazyce

    Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges

  • Popis výsledku anglicky

    Pedestrian comfort, subtle design, minimizing the number of fixed supports of thefootbridge or material saving. These are the key arguments for integrating tunedmass dampers into the bridge project. The goal is to protect people and structurefrom vibrations and damage. The following paper presents findings from the design,production and tuning of mass dampers, their optimization possibilities and benefitsfor bridge engineering. The validity of damper design was verified on two footbridgesin the Czech Republic and Slovakia. It concerns the footbridge over the Svitava Riverin Bílovice nad Svitavou and the footbridge over the high-speed road in Banská Bystrica. Dynamic tests including measurement were carried out on both bridges before and after the installation of the dampers. The dynamic monitoring of thecompliance of modal parameters was conducted using operational modal analysis(OMA). The evaluation of the dynamic tests also includes the response to pedestrianeffects (comfort criteria) and the determination of the logarithmic decrement of thedamping.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK04000261" target="_blank" >CK04000261: Pokročilé monitorování a diagnostika mostů s využitím provozní modální analýzy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ce/papers

  • ISSN

    2509-7075

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    100-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus