Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU152139" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU152139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/cepa.3073" target="_blank" >10.1002/cepa.3073</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges
Popis výsledku v původním jazyce
Pedestrian comfort, subtle design, minimizing the number of fixed supports of thefootbridge or material saving. These are the key arguments for integrating tunedmass dampers into the bridge project. The goal is to protect people and structurefrom vibrations and damage. The following paper presents findings from the design,production and tuning of mass dampers, their optimization possibilities and benefitsfor bridge engineering. The validity of damper design was verified on two footbridgesin the Czech Republic and Slovakia. It concerns the footbridge over the Svitava Riverin Bílovice nad Svitavou and the footbridge over the high-speed road in Banská Bystrica. Dynamic tests including measurement were carried out on both bridges before and after the installation of the dampers. The dynamic monitoring of thecompliance of modal parameters was conducted using operational modal analysis(OMA). The evaluation of the dynamic tests also includes the response to pedestrianeffects (comfort criteria) and the determination of the logarithmic decrement of thedamping.
Název v anglickém jazyce
Tuned mass dampers - evaluation of the effecton two real footbridges
Popis výsledku anglicky
Pedestrian comfort, subtle design, minimizing the number of fixed supports of thefootbridge or material saving. These are the key arguments for integrating tunedmass dampers into the bridge project. The goal is to protect people and structurefrom vibrations and damage. The following paper presents findings from the design,production and tuning of mass dampers, their optimization possibilities and benefitsfor bridge engineering. The validity of damper design was verified on two footbridgesin the Czech Republic and Slovakia. It concerns the footbridge over the Svitava Riverin Bílovice nad Svitavou and the footbridge over the high-speed road in Banská Bystrica. Dynamic tests including measurement were carried out on both bridges before and after the installation of the dampers. The dynamic monitoring of thecompliance of modal parameters was conducted using operational modal analysis(OMA). The evaluation of the dynamic tests also includes the response to pedestrianeffects (comfort criteria) and the determination of the logarithmic decrement of thedamping.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK04000261" target="_blank" >CK04000261: Pokročilé monitorování a diagnostika mostů s využitím provozní modální analýzy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ce/papers
ISSN
2509-7075
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
100-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—