Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laděný hmotnostní tlumič (TMD) - vyhodnocení vlivů na chování mostní konstrukce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155054" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2024-beton-web-uzamceny.pdf" target="_blank" >https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2024-beton-web-uzamceny.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Laděný hmotnostní tlumič (TMD) - vyhodnocení vlivů na chování mostní konstrukce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komfort chodců, štíhlý subtilní design, minimalizace počtu pevných opěr a v neposlední řadě úspora materiálu. To jsou hlavní důvody pro integraci tlumení kmitání do projektu mostní konstrukce. Cílem je chránit chodce, cyklisty i most před nežádoucím kmitáním či poškozením. Tento článek shrnuje poznatky z návrhu laděných hmotnostních tlumičů, jejich výroby i možnosti optimalizace. Účinnost laděných hmotnostních tlumičů byla ověřena na dvou ocelových lávkách pro pěší v České republice a na Slovensku, konkrétně na lávce přes řeku Svitavu v Bílovicích nad Svitavou a na lávce přes rychlostní komunikaci v Banské Bystrici. Na obou mostních konstrukcích bylo provedeno dynamické měření před a po osazení tlumiče. Sledování shody modálních parametrů bylo zpracováno pomocí provozní modální analýzy (OMA). Součástí vyhodnocení dynamických zkoušek je i odezva na účinky chodců (kritéria pohody) a stanovení logaritmického dekrementu útlumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Tuned Mass Damper (TMD) - Evaluation of the effects on bridge structure behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    Pedestrian comfort, a slim, subtle design, minimising the number of fixed supports and, last but not least, material savings. These are the main reasons for integrating vibration damping into a bridge design. The goal is to protect pedestrians, cyclists and the bridge from unwanted vibrations or damage. This paper summarizes the findings from the design of tuned mass dampers, their manufacture and the possibilities for optimization. The effectiveness of tuned mass dampers was verified on two steel footbridges in the Czech Republic and Slovakia, namely on a footbridge over the Svitava River in Bílovice nad Svitavou River and on the footbridge over the expressway in Banská Bystrica. Dynamic measurements were carried out on both bridge structures before and after the installation of the damper. The monitoring of the modal compliance was processed using operational modal analysis (OMA). The evaluation of the dynamic tests includes the response to pedestrian effects (comfort criteria) and the determination of the logarithmic decrement of the attenuation. Translated with DeepL.com (free version)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Beton TKS

  • ISSN

    1213-3116

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    34-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus