Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální určení podkladů pro damage tolerance analýzu nosníku křídla s únavovými trhlinami ve stojině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3APU18405" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:PU18405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální určení podkladů pro damage tolerance analýzu nosníku křídla s únavovými trhlinami ve stojině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    K prokázání životnosti nově vyvíjených dopravních letadel certifikovaných podle předpisu letové způsobilosti FAR 25 je vyžadována aplikace filosofie damage tolerance. Řešení problematiky damage tolerance se v literatuře převážně omezuje na oblast vyztužených panelů namáhaných tahem. Publikace se zaměřila na specifický případ nosníku s trhlinou ve stojině. K řešení bylo nejprve přistoupeno experimentálně. Cílem experimentů bylo získání informací o chování únavových trhlin - směru šíření trhlin ve stojiněa jejich interakci s dalšími konstrukčními prvky jako jsou pásnice a rozpěrky. Nosníky s trhlinami byly po ukončení únavových zkoušek použity ke zkouškám zbytkových pevností.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Data Determination for the Damage Tolerance Analysis of the Wing Spar with Cracked Web

  • Popis výsledku anglicky

    For the aircraft life determination according to FAR Part 25 regulations is required the damage tolerance evaluation. The solution of this problem is traditionally concentrated on the stiffened panels in the literature. This paper presents the results ofthe testing program focused on the wing spar with cracks in the web. The specimen of the spar was at first fatigue loaded with 100 kN MTS hydraulic actuator. The cracks were initiated from the notch in the rivet hole of the joint with the flange. The crack propagation was measured and the crack growth curve was designed. After finishing the fatigue tests the specimen was used for the residual strength testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F98%2F0292" target="_blank" >GA101/98/0292: Únosnost nosníku s porušující se stojinou pro analýzu životnosti letounu systémem 'damage tolerance'</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    38. mezinárodní konference Experimentální analýza napětí 2000

  • ISBN

    80-214-1569-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9-14

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro mechaniku, pobočka Brno

  • Místo vydání

    Třešť

  • Místo konání akce

    Třešť

  • Datum konání akce

    6. 6. 2000

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku