Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Fatigue Crack Propagation in the Wing Main Spar Flange

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129818" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.7" target="_blank" >10.13164/conf.read.2018.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Fatigue Crack Propagation in the Wing Main Spar Flange

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Simulation of fatigue crack growth in the bottom flange of twin turboprop commuter aircraft wing spar is described in this paper. Analysed crack propagation scenario represents real wing full-scale fatigue test failure. Computational model of bottom flange was prepared using three-dimensional fracture mechanics software FRANC3D. Calculation of crack growth under the variable amplitude loading was performed in AFGROW code using the NASGRO equation and Wheeler retardation model. It was verified with the results of wing spar specimen fatigue test and fractograpic analysis of fatigue fracture from this experiment. Computational model was applied in the prognostic algorithm of structure health monitoring system.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Fatigue Crack Propagation in the Wing Main Spar Flange

  • Popis výsledku anglicky

    Simulation of fatigue crack growth in the bottom flange of twin turboprop commuter aircraft wing spar is described in this paper. Analysed crack propagation scenario represents real wing full-scale fatigue test failure. Computational model of bottom flange was prepared using three-dimensional fracture mechanics software FRANC3D. Calculation of crack growth under the variable amplitude loading was performed in AFGROW code using the NASGRO equation and Wheeler retardation model. It was verified with the results of wing spar specimen fatigue test and fractograpic analysis of fatigue fracture from this experiment. Computational model was applied in the prognostic algorithm of structure health monitoring system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th Research and Education in Aircraft Design Conference

  • ISBN

    978-80-214-5696-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    66-75

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku