Simulation Technique for Drive Units Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34137" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Simulationstechniken für die Triebwerksentwicklung
Popis výsledku v původním jazyce
The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behaviour of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major pproblem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements enableto verify the complex calculation models.
Název v anglickém jazyce
Simulation Technique for Drive Units Development
Popis výsledku anglicky
The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behaviour of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major pproblem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements enableto verify the complex calculation models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mechanical Engineering 2002
ISBN
80-227-1783-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
STU Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
23. 10. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—