Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation Technique for Drive Units Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34137" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Simulationstechniken für die Triebwerksentwicklung

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behaviour of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major pproblem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements enableto verify the complex calculation models.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation Technique for Drive Units Development

  • Popis výsledku anglicky

    The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behaviour of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major pproblem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements enableto verify the complex calculation models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mechanical Engineering 2002

  • ISBN

    80-227-1783-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    23. 10. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku