Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití GPS při měření hluku letadel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU36054" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU36054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití GPS při měření hluku letadel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Každým dnem se předpisy pro hlukovou způsobilost letadel zpřísňují. Požaduje se stále nižší zatížení okolí jejich hlukem. Tento trend postihuje všechny kategorie letadel, až po ty nejmenší. Předpisy stanovují postupy průkazu splnění stanovených požadavků. Vždy je nutné dodržet stanovený režim letu a práce pohonné jednotky, konfiguraci letounu, letovou hmotnost a dráhu letu. Verifikace reálně prolétnuté dráhy je obsahem tohoto příspěvku. Je možné ji provádět několika způsoby, např. zaměřováním teodollity, fotografováním, radarem? Všechny metody jsou velice pracné a náročné na vybavení i obsluhu. S rozvojem družicové navigace se naskýtá možnost relativně levného, na obsluhu nenáročného prostředku monitorování dráhy letounu. Na tento způsob kontroly dráhyletu bude v dalším zaměřena pozornost.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of GPS by Measurement of Aircraft Noise

  • Popis výsledku anglicky

    Aircraft noise regulations are getting tougher every year, demanding lower noise pollution to the environment. This trend regards all aeroplane categories including the smallest ones. The regulations set procedures to meet the requirements in question. It is always necessary to observe the flight and power unit regime, plane´s configuration and weight, and the flight path. The authors show how to verify the real path flown by the aircraft. The verification can be done by several methods e.g. theodollitemeasurement, photography, radars etc. All these methods demand much work, equipment and service. The GPS offers a relatively cheap and simple way of monitoring the flight path providing all the data needed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    70-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus