Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD analýza motorové gondoly letounu L 410

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU36063" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU36063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CFD analýza motorové gondoly letounu L 410

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je předvést předběžné výsledky CFD analýzy motorové gondoly letounu L 410 vybaveného motorem Walter M 601. Úkolem bylo určit parametry proudu ve vstupním kanále v daných řezech. Výpočty jsou částí optimalizačního problému vedoucíhok zvýšení efektivního výkonu systému "motor - gondola". Výsledky ukazují výskyt odtržené oblasti proudu na horní straně vstupního kanále.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD analysis of aircraft L 410 engine nacelle

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to present the preliminary CFD computation of a LET L-410 engine nacelle equipped with Walter M-601 turboprop engine. The task was to estimate the nacelle fluid characteristics at a set of chosen control planes. The computation is a part of an optimization process focused on the increase of performance and reduction of losses in the 'engine-nacelle' system. The process of creating suitable computational 3D domain, in the preparation of inputs required by the solver, was theemost time consuming part due to the geometric complexity of the problem. As the particular result a problem with flow separation has occurred in the input section.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FD-K%2F081" target="_blank" >FD-K/081: Optimalizace zástavby turbovrtulového motoru.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8. uživatelská konference FLUENT 2002

  • ISBN

    80-238-9404-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    153-161

  • Název nakladatele

    TechSoft Engineering spol. s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    25. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku