Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bifurkace rovnovážných stavů pohonových soustav

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU49974" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU49974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bifurkace rovnovážných stavů pohonových soustav

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou chování pohonových soustav na hranicích oblastí stability, kdy může docházet buď ke vzniku reálné nebo komplexní bifurkace rovnovážného stavu, které se projevují kvalitativními změnami v chování dané pohonovésoustavy.

  • Název v anglickém jazyce

    Bifurcation of drive systems steady states

  • Popis výsledku anglicky

    Presented contribution deals with detailed qualitative analysis in steady states. Results of this analysis shows that considering dynamical properties of drive motor represented by time constant of the motor the number of stability conditions of the drive system steady state increases into two stability conditions, while: a) stability condition (7b) binds static properties of drive engine and working machine in such a way that slope of the tangent to the torque characteristic of working machine must behigher than slope of the tangent to the static torque characteristic of the drive. When this condition is broken the real bifurcation of the steady state can occur which develops to the drive system transition to the different steady state, b) stabilitycondition (7a), not shown in literature, binds static and dynamical properties of drive engine, represented by the slope of the tangent to the torque characteristic of drive in steady state and time constant of the drive, together with gl

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics

  • ISSN

    1210-2717

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    199-218

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus