Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum dynamiky hnacího ústrojí s využitím Multi-body modelování simulace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48464" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Cranktrain Dynamics Using Multi-Body Simulation Modeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behavior of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crankshaft and crankcase is a mmajor problem for combustion engine designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain. With the increasing power of computers accurate pre-calculations become possible with consideration of large number of effects and backward influences. At present time a verification of numerical solution results is still an important part of combustion engines development. In this paper non-contact measurements are used to verify the complex calculation models. All nume

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Cranktrain Dynamics Using Multi-Body Simulation Modeling

  • Popis výsledku anglicky

    The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behavior of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crankshaft and crankcase is a mmajor problem for combustion engine designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain. With the increasing power of computers accurate pre-calculations become possible with consideration of large number of effects and backward influences. At present time a verification of numerical solution results is still an important part of combustion engines development. In this paper non-contact measurements are used to verify the complex calculation models. All nume

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání uživatelů MSC.Software 2004

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    17-24

  • Název nakladatele

    MSC. Software, s.r.o., Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 5. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku