Výzkum dynamiky hnacího ústrojí s využitím Multi-body modelování simulace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48464" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of Cranktrain Dynamics Using Multi-Body Simulation Modeling
Popis výsledku v původním jazyce
The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behavior of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crankshaft and crankcase is a mmajor problem for combustion engine designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain. With the increasing power of computers accurate pre-calculations become possible with consideration of large number of effects and backward influences. At present time a verification of numerical solution results is still an important part of combustion engines development. In this paper non-contact measurements are used to verify the complex calculation models. All nume
Název v anglickém jazyce
Investigation of Cranktrain Dynamics Using Multi-Body Simulation Modeling
Popis výsledku anglicky
The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratoryand acoustic behavior of the powertrain is a highly complex one, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crankshaft and crankcase is a mmajor problem for combustion engine designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain. With the increasing power of computers accurate pre-calculations become possible with consideration of large number of effects and backward influences. At present time a verification of numerical solution results is still an important part of combustion engines development. In this paper non-contact measurements are used to verify the complex calculation models. All nume
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání uživatelů MSC.Software 2004
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Název nakladatele
MSC. Software, s.r.o., Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—