Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU139752" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU139752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/212/1/012002/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/212/1/012002/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/212/1/012002" target="_blank" >10.1088/1757-899X/212/1/012002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The internal combustion engine development process requires CAD models which deliver results for the concept phase at a very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratory and acoustic behaviour of the powertrain is highly complex, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major problem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. The Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements make it possible to verify complex calculation models. All numerical simulations and measurements are performed on a Diesel six-cylinder in-line engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase

  • Popis výsledku anglicky

    The internal combustion engine development process requires CAD models which deliver results for the concept phase at a very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratory and acoustic behaviour of the powertrain is highly complex, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major problem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. The Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements make it possible to verify complex calculation models. All numerical simulations and measurements are performed on a Diesel six-cylinder in-line engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON MANUFACTURING AND INDUSTRIAL TECHNOLOGIES (ICMIT 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    1757-899X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    Lisbon, PORTUGAL

  • Místo konání akce

    Lisbon, PORTUGAL

  • Datum konání akce

    27. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409352400002