Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU139752" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU139752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/212/1/012002/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/212/1/012002/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/212/1/012002" target="_blank" >10.1088/1757-899X/212/1/012002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase
Popis výsledku v původním jazyce
The internal combustion engine development process requires CAD models which deliver results for the concept phase at a very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratory and acoustic behaviour of the powertrain is highly complex, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major problem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. The Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements make it possible to verify complex calculation models. All numerical simulations and measurements are performed on a Diesel six-cylinder in-line engine.
Název v anglickém jazyce
Virtual Engine a Tool for Truck Reliability Increase
Popis výsledku anglicky
The internal combustion engine development process requires CAD models which deliver results for the concept phase at a very early stage and which can be further detailed on the same program platform as the development process progresses. The vibratory and acoustic behaviour of the powertrain is highly complex, consisting of many components that are subject to loads that vary greatly in magnitude and which operate at a wide range of speeds. The interaction of the crank and crankcase is a major problem for powertrain designers when optimising the vibration and noise characteristics of the powertrain. The Finite Element Method (FEM) and Multi-Body Systems (MBS) are suitable for the creation of 3-D calculation models. Non-contact measurements make it possible to verify complex calculation models. All numerical simulations and measurements are performed on a Diesel six-cylinder in-line engine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON MANUFACTURING AND INDUSTRIAL TECHNOLOGIES (ICMIT 2017)
ISBN
—
ISSN
1757-899X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
Lisbon, PORTUGAL
Místo konání akce
Lisbon, PORTUGAL
Datum konání akce
27. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000409352400002