Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení přechodových stavů asynchronního elektromotoru založené na Q-učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU52017" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU52017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řízení přechodových stavů asynchronního elektromotoru založené na Q-učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená disertační práce je zaměřena na využití metody Q-učení pro řízení asynchronního elektromotoru. Řízení se skládá z fáze předučení a fáze doučení. Během fáze předučení jsou na výpočtovém modelu prováděny pokusy, které jsou zpracovávány prováděním zálohování Q-učení v reálném čase. Výpočtový model může být pouze přibližný. V předložené práci je provedeno simulační ověření navržené metody na modelu asynchronního elektromotoru. Při řízení jsou měřeny pouze aktuální otáčky, z nichž je vypočtena akktuální regulační odchylka, její rychlost a zrychlení. Počáteční testy mají za úkol zjistit, jeví-li se jako vhodnější z hlediska úspěšnosti učení stav prostředí definovaný jako 1-D (uvažující pouze regulační odchylku), 2-D (uvažující regulační odchylkuajejí rychlost) nebo jako 3-D (uvažující regulační odchylku, její rychlost a zrychlení). Další experimenty se týkají optimalizace počtu intervalů lineárního a nelineárního rastru jednotlivých stavových veličin. Získané strategie řízení jso

  • Název v anglickém jazyce

    Control of transition states of asynchronous electromotor based on Q-learning

  • Popis výsledku anglicky

    Presented PhD thesis is focused on use of Q-learning method on asynchronous electric drive control. The control consists of prelearning and tutorage phase. During prelearning the attempts which are processed by real time Q-learning backup are performed on computational model. Computational model can be approximate only. Presented thesis show simulation verification of proposed method on asynchronous electric drive mode. Only the actual running speed was used for control; actual control error, its veloccity and acceleration are calculated. Initial tests were performed in order to find what environment state definitions are more advantageous regarding the learning succesibility: 1-D (considers control error only), 2-D (considers control error and it?svelocity) or 3-D (considering control error, its velocity and acceleration). Further experiments consider optimization of linear and nonlinear grid of particular state variables. Found control policies were evaluated with respect to control

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědecké spisy Vysokého učení technického v Brně Edice PhD Thesis

  • ISSN

    1213-4198

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    NEUVEDEN

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    1-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus