Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočtové modelování proudění vyvolaného radiálním proudem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62849" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The arcticle focuses on computational modelling of a flow pattern as generated by a radial jet. The jet features considered in the article are: velocity decay along the jet centreline, jet spreading rate, and velocity profile across the jet in the fullydeveloped region. Velocity distribution in the axially induced flow has also been investigated. The axially induced flow is vital to the reinforced exhaust system operation as it makes use of the radial jet to increase its suction effect. The reinforcedexhaust system is based on combination of both exhaust and supply (jet) flow. The induced flow is examined considering the initial turbulence intensity in the jet and the jet initial velocity profile. Another parameter of interest was the jet exit width.There have been a number of turbulence models applied to the simulations as well. The results of the computational modelling were compared with that of experiments or available theoretical equations.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow

  • Popis výsledku anglicky

    The arcticle focuses on computational modelling of a flow pattern as generated by a radial jet. The jet features considered in the article are: velocity decay along the jet centreline, jet spreading rate, and velocity profile across the jet in the fullydeveloped region. Velocity distribution in the axially induced flow has also been investigated. The axially induced flow is vital to the reinforced exhaust system operation as it makes use of the radial jet to increase its suction effect. The reinforcedexhaust system is based on combination of both exhaust and supply (jet) flow. The induced flow is examined considering the initial turbulence intensity in the jet and the jet initial velocity profile. Another parameter of interest was the jet exit width.There have been a number of turbulence models applied to the simulations as well. The results of the computational modelling were compared with that of experiments or available theoretical equations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/KJB201730501" target="_blank" >KJB201730501: Výzkum radiálních proudů zesílených vzduchotechnických odtahů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Experimental fluid mechanics 2006

  • ISBN

    80-7372-141-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    108

  • Strana od-do

    103-210

  • Název nakladatele

    Department of Power Engineering Equipment/ Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    20. 12. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku