Výpočtové modelování proudění vyvolaného radiálním proudem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62849" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow
Popis výsledku v původním jazyce
The arcticle focuses on computational modelling of a flow pattern as generated by a radial jet. The jet features considered in the article are: velocity decay along the jet centreline, jet spreading rate, and velocity profile across the jet in the fullydeveloped region. Velocity distribution in the axially induced flow has also been investigated. The axially induced flow is vital to the reinforced exhaust system operation as it makes use of the radial jet to increase its suction effect. The reinforcedexhaust system is based on combination of both exhaust and supply (jet) flow. The induced flow is examined considering the initial turbulence intensity in the jet and the jet initial velocity profile. Another parameter of interest was the jet exit width.There have been a number of turbulence models applied to the simulations as well. The results of the computational modelling were compared with that of experiments or available theoretical equations.
Název v anglickém jazyce
Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow
Popis výsledku anglicky
The arcticle focuses on computational modelling of a flow pattern as generated by a radial jet. The jet features considered in the article are: velocity decay along the jet centreline, jet spreading rate, and velocity profile across the jet in the fullydeveloped region. Velocity distribution in the axially induced flow has also been investigated. The axially induced flow is vital to the reinforced exhaust system operation as it makes use of the radial jet to increase its suction effect. The reinforcedexhaust system is based on combination of both exhaust and supply (jet) flow. The induced flow is examined considering the initial turbulence intensity in the jet and the jet initial velocity profile. Another parameter of interest was the jet exit width.There have been a number of turbulence models applied to the simulations as well. The results of the computational modelling were compared with that of experiments or available theoretical equations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/KJB201730501" target="_blank" >KJB201730501: Výzkum radiálních proudů zesílených vzduchotechnických odtahů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Experimental fluid mechanics 2006
ISBN
80-7372-141-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
108
Strana od-do
103-210
Název nakladatele
Department of Power Engineering Equipment/ Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
20. 12. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—