Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace velkých vírů (LES) použitá na radiální proud

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU77376" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU77376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Large Eddy Simulation of a Radial Jet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computational modelling of a free radial jet is crucial in numerical investigation of a reinforced exhaust system. The system, namely, makes use of the jet to amplify the suction effect by (a) acting as a virtual flange and (b) entraining the surroundingfluid thus generating a directional flow pattern. The cases studied the influence of boundary conditions imposed on a model (initial jet profile and its time dependence). The flow was considered either compressible or incompressible and LES turbulence model was applied. The initial jet parameters common to all cases were: the width 4 mm, the diameter 200 mm, turbulence intensity level 10 %. A comparison of velocity profiles at various locations obtained by modelling and experiments was performed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Large Eddy Simulation of a Radial Jet

  • Popis výsledku anglicky

    Computational modelling of a free radial jet is crucial in numerical investigation of a reinforced exhaust system. The system, namely, makes use of the jet to amplify the suction effect by (a) acting as a virtual flange and (b) entraining the surroundingfluid thus generating a directional flow pattern. The cases studied the influence of boundary conditions imposed on a model (initial jet profile and its time dependence). The flow was considered either compressible or incompressible and LES turbulence model was applied. The initial jet parameters common to all cases were: the width 4 mm, the diameter 200 mm, turbulence intensity level 10 %. A comparison of velocity profiles at various locations obtained by modelling and experiments was performed as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference Experimental Fluid Mechanics 2008

  • ISBN

    978-80-7372-417-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    26. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku