Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace vibtací vačkového hřídele v MBS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU69257" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU69257 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Camshaft Vibration Modelling in Multi-Body System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The time and cost pressures placed on the modern product engineering and development market demands rapid analysis, advanced development capabilities and high levels of precision. Where mechanical items were traditionally verified through empirical testing, today tools such as FEA, MBS, EHD or CFD are in commonly used.The key to success is the flexibility of refining the method for support work or troubleshooting scenarios from the early project concept phase. This paper deals with a camshaft vibrationmodeling in multi-body system employing flexible bodies of main components. Interactions between an engine block and the camshaft are solved via a hydrodynamic bearing model including journal tiltings. A cranktrain has great influence on camshaft vibrations and is together with a geartrain model included into a valvetrain computational model. All simulation strategies are presented on diesel four-cylinder in-line engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Camshaft Vibration Modelling in Multi-Body System

  • Popis výsledku anglicky

    The time and cost pressures placed on the modern product engineering and development market demands rapid analysis, advanced development capabilities and high levels of precision. Where mechanical items were traditionally verified through empirical testing, today tools such as FEA, MBS, EHD or CFD are in commonly used.The key to success is the flexibility of refining the method for support work or troubleshooting scenarios from the early project concept phase. This paper deals with a camshaft vibrationmodeling in multi-body system employing flexible bodies of main components. Interactions between an engine block and the camshaft are solved via a hydrodynamic bearing model including journal tiltings. A cranktrain has great influence on camshaft vibrations and is together with a geartrain model included into a valvetrain computational model. All simulation strategies are presented on diesel four-cylinder in-line engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F06%2FP032" target="_blank" >GP101/06/P032: Virtuální prototypy substruktur strojních zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník

  • ISBN

    978-80-227-2714-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    120

  • Strana od-do

    25-144

  • Název nakladatele

    KALSM SjF STU

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    17. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku