Virtuální prototyp řetězového převodu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU78131" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU78131 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/09:PU78131
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Prototype of Timing Chain Drive
Popis výsledku v původním jazyce
Development of combustion engines can be characterized by continuous increase in the number of computational simulations being applied in all areas. There is a clear trend to use chain or belt drives for the design of timing drives. Computational simulation of these drives has not been developing too long due to high demands on the computational technology. The paper focuses on simulation of dynamics of the timing chain drive with the use of a multi-body system. A mass-produced four cylinder in-line engine with two camshafts and two valves per cylinder has been used as a computational model.
Název v anglickém jazyce
Virtual Prototype of Timing Chain Drive
Popis výsledku anglicky
Development of combustion engines can be characterized by continuous increase in the number of computational simulations being applied in all areas. There is a clear trend to use chain or belt drives for the design of timing drives. Computational simulation of these drives has not been developing too long due to high demands on the computational technology. The paper focuses on simulation of dynamics of the timing chain drive with the use of a multi-body system. A mass-produced four cylinder in-line engine with two camshafts and two valves per cylinder has been used as a computational model.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1802-1484
e-ISSN
—
Svazek periodika
2008
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
154
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—