Modelování re-suspenze prachových částic řízené přízemní rychlostí a kinetickou energií turbulence v měsských uličních kaňonech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU70970" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU70970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Modeling of Street Canyon Particle Re-suspension Driven by Ground Air Velocity and Kinetic Energy of Turbulence
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces the numerical modeling of re-suspension of once deposited particles in the studies street canyon located in a large urban area. The CFD code StarCD was used to build up the numerical model of the studied area and perform the calculations. We considered PM10 spherical particles with density 300 kg/m3. An air velocity predicted in the central nods of control volumes just above the ground surface was compared with the threshold re-suspension air velocity. With respect to detail geometry of a ground surface of the studied street canyon, we specified the threshold wind velocity at height of 0.35 m as 0.56 m/s. Three different variants of the driving air velocity calculations were tested. First, only a horizontal component of an air velocity was considered. Second, the driving velocity was expressed as a sum of a mean air velocity and a fluctuation air velocity component. The most realistic results were obtained with the driving velocity expressed as a sum of a mean air
Název v anglickém jazyce
Numerical Modeling of Street Canyon Particle Re-suspension Driven by Ground Air Velocity and Kinetic Energy of Turbulence
Popis výsledku anglicky
This paper introduces the numerical modeling of re-suspension of once deposited particles in the studies street canyon located in a large urban area. The CFD code StarCD was used to build up the numerical model of the studied area and perform the calculations. We considered PM10 spherical particles with density 300 kg/m3. An air velocity predicted in the central nods of control volumes just above the ground surface was compared with the threshold re-suspension air velocity. With respect to detail geometry of a ground surface of the studied street canyon, we specified the threshold wind velocity at height of 0.35 m as 0.56 m/s. Three different variants of the driving air velocity calculations were tested. First, only a horizontal component of an air velocity was considered. Second, the driving velocity was expressed as a sum of a mean air velocity and a fluctuation air velocity component. The most realistic results were obtained with the driving velocity expressed as a sum of a mean air
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P04OC633.001" target="_blank" >1P04OC633.001: Prachové částice v městském ovzduší: jejich transport a depozice v městských oblastech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the11th Interantional Conference on Harmonisation within Atmospheric Dispersion Modelling for Regulatory Purpose
ISBN
978-1-873702-03-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
307-311
Název nakladatele
Cambridge Environmental research Consultants, Cambridge, UK
Místo vydání
Cambridge, UK
Místo konání akce
Cambrigde
Datum konání akce
2. 7. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—