Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU77735" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU77735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper authors focus on determination of the threshold velocity of re-suspension for particles 10 m in an urban street canyon with two-way traffic. The urban wind threshold velocity of re-suspension is derived from a long-term measurement carriedout in the city of Brno. A numerical modelling based on the finite volume method is used for a detail study of the relation between a wind velocity above buildings roofs and an air velocity just above the ground surface. The predicted threshold air velocity of re-suspension at the bottom part of the studied street canyon is compared with two theoretical studies on particle re-suspension. Calculations are carried out for perpendicular, longitudinal and oblique wind direction with and without inclusion oftraffic dynamic. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.

  • Název v anglickém jazyce

    DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper authors focus on determination of the threshold velocity of re-suspension for particles 10 m in an urban street canyon with two-way traffic. The urban wind threshold velocity of re-suspension is derived from a long-term measurement carriedout in the city of Brno. A numerical modelling based on the finite volume method is used for a detail study of the relation between a wind velocity above buildings roofs and an air velocity just above the ground surface. The predicted threshold air velocity of re-suspension at the bottom part of the studied street canyon is compared with two theoretical studies on particle re-suspension. Calculations are carried out for perpendicular, longitudinal and oblique wind direction with and without inclusion oftraffic dynamic. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Croatian Meteorological Journal

  • ISSN

    1330-0083

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    HARMO12

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus