DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU77735" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU77735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper authors focus on determination of the threshold velocity of re-suspension for particles 10 m in an urban street canyon with two-way traffic. The urban wind threshold velocity of re-suspension is derived from a long-term measurement carriedout in the city of Brno. A numerical modelling based on the finite volume method is used for a detail study of the relation between a wind velocity above buildings roofs and an air velocity just above the ground surface. The predicted threshold air velocity of re-suspension at the bottom part of the studied street canyon is compared with two theoretical studies on particle re-suspension. Calculations are carried out for perpendicular, longitudinal and oblique wind direction with and without inclusion oftraffic dynamic. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.
Název v anglickém jazyce
DETERMINATION OF THE PM10 URBAN THRESHOLD VELOCITY OF RE-SUSPENSION IN AN INNER PART OF URBAN AREA
Popis výsledku anglicky
In this paper authors focus on determination of the threshold velocity of re-suspension for particles 10 m in an urban street canyon with two-way traffic. The urban wind threshold velocity of re-suspension is derived from a long-term measurement carriedout in the city of Brno. A numerical modelling based on the finite volume method is used for a detail study of the relation between a wind velocity above buildings roofs and an air velocity just above the ground surface. The predicted threshold air velocity of re-suspension at the bottom part of the studied street canyon is compared with two theoretical studies on particle re-suspension. Calculations are carried out for perpendicular, longitudinal and oblique wind direction with and without inclusion oftraffic dynamic. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Croatian Meteorological Journal
ISSN
1330-0083
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
HARMO12
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—