Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studium ochranných vrstev na niklových superslitinách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU79825" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU79825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studium ochranných vrstev na niklových superslitinách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Projektování nové generace leteckých turbínových motorů je založeno na vytváření nových konstrukčních řešení a také materiálů, které umožňují jejich provoz v neustále měnících se podmínkách. Klíčovým článkem motoru je turbína. Zvýšením teploty plynů na vstupu do turbíny se zlepší její výkon a použitím ochranných vrstev se prodlouží její životnost. Moderní technologie nanášení vrstev otevírají nové možnosti účelových vylepšení, které se týkají složení vrstev a jejich rozmanitých vlastností. Tyto vrstvy chrání povrch lopatek vůči poškození, které je způsobené vysokoteplotní korozí a tak zabezpečují strukturní stabilitu lopatek a jejich mechanické vlastnosti pro požadovanou životnost [1, 2]. Článek se zabývá porovnáním mikrostrukturních charakteristik dvou technologií nanášení žáruvzdorné alitosilitované vrstvy na rotorových lopatkách leteckého motoru DV2. Alternativní metoda nanášení vrstvy pla

  • Název v anglickém jazyce

    Study of protect layers on ni-based superalloys

  • Popis výsledku anglicky

    Production of new generation of aircraft gas turbine engines is based on designing new constructions and materials, which make it possible to operate under still more severe conditions. The key assembly of the engine is its turbine, whose materials and design determine the tolerable gas temperature. Increased inlet gas temperatures resulted in the shortening of the service life of the blades protected with diffusion coatings. New principles of coating deposition opened up new possibilities for purposiveimprovement of coating compositions and variation of their properties. Coatings protect the surface of turbine blades from damage caused by high-temperature corrosion and preserve the structural shape of blades and their mechanical properties for the required time [1, 2]. This paper deals with compare of microstructural features of two technological processes for deposition protective coatings for rotor turbine blades of aircraft DV2. The alternative deposition plasma spray was determin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of METAL 2008

  • ISBN

    978-80-254-1987-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Hradec nad Moravicí

  • Datum konání akce

    13. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku