Studium ochranných vrstev na niklových superslitinách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU79830" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU79830 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys
Popis výsledku v původním jazyce
Production of new generation of aircraft gas turbine engines is based on designing new constructions and materials, which make it possible to operate under still more severe conditions. The key assembly of the engine is its turbine, whose materials and design determine the tolerable gas temperature. Increased inlet gas temperatures resulted in the shortening of the service life of the blades protected with diffusion coatings. New principles of coating deposition opened up new possibilities for purposiveimprovement of coating compositions and variation of their properties. Coatings protect the surface of turbine blades from damage caused by high-temperature corrosion and preserve the structural shape of blades and their mechanical properties for the required time [1, 2]. This paper deals with compare of microstructural features of two technological processes for deposition protective coatings for rotor turbine blades of aircraft DV2. The alternative deposition plasma spray was determin
Název v anglickém jazyce
Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys
Popis výsledku anglicky
Production of new generation of aircraft gas turbine engines is based on designing new constructions and materials, which make it possible to operate under still more severe conditions. The key assembly of the engine is its turbine, whose materials and design determine the tolerable gas temperature. Increased inlet gas temperatures resulted in the shortening of the service life of the blades protected with diffusion coatings. New principles of coating deposition opened up new possibilities for purposiveimprovement of coating compositions and variation of their properties. Coatings protect the surface of turbine blades from damage caused by high-temperature corrosion and preserve the structural shape of blades and their mechanical properties for the required time [1, 2]. This paper deals with compare of microstructural features of two technological processes for deposition protective coatings for rotor turbine blades of aircraft DV2. The alternative deposition plasma spray was determin
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA106%2F07%2F1507" target="_blank" >GA106/07/1507: Interakce nízkocyklové únavy a creepu u moderních vysokoteplotních konstrukčních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trends in the Development of Machinery and Associated Technology
ISBN
978-9958-617-41-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Graforad Zenica
Místo vydání
Zenica
Místo konání akce
Istambul
Datum konání akce
26. 8. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—