Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR24463" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR24463 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/10:PR24657

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při dimenzování hnacího ústrojí automobilu nelze postupovat metodou předpokládající předem stanovené zatížení. Struktura zatížení hnacího ústrojí je totiž u různých typů vozidel velmi rozdílná a závislá na provozních podmínkách. U automobilů dochází k častým změnám jízdních odporů, dynamickým rázům při řazení, brždění a jiných nepředvídatelných provozních stavů. V dnešní generaci automobilů se k ovládání elektrických i mechanických systémů stále více užívá digitálních technologií na místo analogových. Významně se uplatňuje sběrnice CAN-Bus. Program Spectr řeší sestavení zátěžných spekter pro jednotlivé převodové stupně převodovky výhradně pomocí monitoringu CAN-busové komunikace při zkušební jízdě. Program je využíván zaměstnanci i studenty FSI pro řešení výzkumných i diplomních projektů. Nenahraditelný je zejména při identifikaci parametrů simulačních modelů automobilových převod

  • Název v anglickém jazyce

    The gearbox load spectra analysis software

  • Popis výsledku anglicky

    At drive train dimensioning of car it is impossible act with method supposing forward load. A load structure of drive train is different for various types of cars and it is depending on the process conditions. At the vehicle is a change of running resistance, dynamic beat at shifting, braking and other contingencies. More and more digital technology is used in modern cars to operate electrical and mechanical systems. CAN-Bus communication takes significant place in these days. The Spectr software is capable to compute gearbox load spectra for single gears only from data acquired from CAN-Bus communication monitoring by test drive. This program is used by FME students and employees for solving of research and diploma projects. It is inreplaceable particularly for identification of parameters of simulation models of car gearboxes.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Spektr

  • Technické parametry

    Program je vyvinut v prostředí MATLAB R2007b Technické a programové požadavky - MS Windows XP a výše, Matlab R2007b a výše Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Ekonomické parametry

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor konstruování strojů