Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR24463" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR24463 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/10:PR24657
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky
Popis výsledku v původním jazyce
Při dimenzování hnacího ústrojí automobilu nelze postupovat metodou předpokládající předem stanovené zatížení. Struktura zatížení hnacího ústrojí je totiž u různých typů vozidel velmi rozdílná a závislá na provozních podmínkách. U automobilů dochází k častým změnám jízdních odporů, dynamickým rázům při řazení, brždění a jiných nepředvídatelných provozních stavů. V dnešní generaci automobilů se k ovládání elektrických i mechanických systémů stále více užívá digitálních technologií na místo analogových. Významně se uplatňuje sběrnice CAN-Bus. Program Spectr řeší sestavení zátěžných spekter pro jednotlivé převodové stupně převodovky výhradně pomocí monitoringu CAN-busové komunikace při zkušební jízdě. Program je využíván zaměstnanci i studenty FSI pro řešení výzkumných i diplomních projektů. Nenahraditelný je zejména při identifikaci parametrů simulačních modelů automobilových převod
Název v anglickém jazyce
The gearbox load spectra analysis software
Popis výsledku anglicky
At drive train dimensioning of car it is impossible act with method supposing forward load. A load structure of drive train is different for various types of cars and it is depending on the process conditions. At the vehicle is a change of running resistance, dynamic beat at shifting, braking and other contingencies. More and more digital technology is used in modern cars to operate electrical and mechanical systems. CAN-Bus communication takes significant place in these days. The Spectr software is capable to compute gearbox load spectra for single gears only from data acquired from CAN-Bus communication monitoring by test drive. This program is used by FME students and employees for solving of research and diploma projects. It is inreplaceable particularly for identification of parameters of simulation models of car gearboxes.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Spektr
Technické parametry
Program je vyvinut v prostředí MATLAB R2007b Technické a programové požadavky - MS Windows XP a výše, Matlab R2007b a výše Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Ekonomické parametry
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚK-odbor konstruování strojů