Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tenzortest 1.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25826" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Tenzortest_1.0.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Tenzortest_1.0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tenzortest 1.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hmotnostní parametry (poloha těžiště, tenzor setrvačnosti) částí zavěšení jsou nezbytnými vstupy pro vytvoření detailního modelu zavěšení. V případě tvarově složitých součástí (kombinujících více materiálů), při použití nehomogenních materiálů je obtížnétyto parametry určit. Zařízení Tenzortest je určeno pro stanovení tenzoru setrvačnosti. Systém je založen na principu fyzikálního kyvadla, které je doplněno měřicím zařízením (a záznamovým zařízením) pro velmi přesné měření doby kyvu. Pro přesné určenípolohy součásti vůči měřicímu zařízení (i pro určení polohy těžiště) je využito optických scannerů.

  • Název v anglickém jazyce

    Tenzortest 1.0

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle suspension parts mass properties (c.g. position, inertia tensor) are the necessary inputs of the detail vehicle suspension model. It is very difficult to identify these parameters in case of form complicated parts (combining more materials), useof inhomogeneous materials. Tenzortest device is intended for inertia tensor measurement. This system is based on physical pendulum, which is replenished with measurement (and data logging) system for precise time of awing measurement. Optical scanners are used for the position of the suspension part to the measurement frame determination (also for c.g. position measurement).

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Tenzortest

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Zařízení je určeno pro přesné určení tenzoru setrvačnosti tvarově složitých součástí, především zavěšení vozidla. Celé zařízení se skládá z rámu (fyzikálního kyvadla), měřicího systému pro měření a záznam doby kyvu, optického scanneru pro určení polohy součásti vůči měřicímu rámu. Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C1 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 23000 Kč (bez měřicího počítače a optických scannerů)

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem