Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental determination of eigenfrequency and stiffness of suspension of elastically embedded body – vehicle application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00237352" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00237352 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13420/15:43887005

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental determination of eigenfrequency and stiffness of suspension of elastically embedded body – vehicle application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essential characteristics of a suspension are represented by the stiffness constants of the equivalent springs and the eigenfrequencies of the oscillating movements in reference to the main central inertia axes of a vehicle. The premise of the experimental determination of these characteristic is the knowledge ofthe gravity center position and the knowledge of the main central inertia moments of the vehicle frame. The vehicle frame performs the general spatial movement when the vehicle moves. An analysis of the frame movement generally arises from Euler’s equations which are commonly used for the description of the spherical movement. This solution is difficult and it can be simplified by applying the specific assumptions. The experimental investigation of the railway vehicles is performed in the special stand or by utilizing method “ride on wedges”. The eigenfrequencies solution and solution of the suspension stiffness are presented in the article. The solutions are applied on the railway and road vehicles with the simplifying conditions. The solution is verified on the twin axle vehicle. A new method which assessed the characteristics is described in the article.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental determination of eigenfrequency and stiffness of suspension of elastically embedded body – vehicle application

  • Popis výsledku anglicky

    The essential characteristics of a suspension are represented by the stiffness constants of the equivalent springs and the eigenfrequencies of the oscillating movements in reference to the main central inertia axes of a vehicle. The premise of the experimental determination of these characteristic is the knowledge ofthe gravity center position and the knowledge of the main central inertia moments of the vehicle frame. The vehicle frame performs the general spatial movement when the vehicle moves. An analysis of the frame movement generally arises from Euler’s equations which are commonly used for the description of the spherical movement. This solution is difficult and it can be simplified by applying the specific assumptions. The experimental investigation of the railway vehicles is performed in the special stand or by utilizing method “ride on wedges”. The eigenfrequencies solution and solution of the suspension stiffness are presented in the article. The solutions are applied on the railway and road vehicles with the simplifying conditions. The solution is verified on the twin axle vehicle. A new method which assessed the characteristics is described in the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamical Systems – Mathematical and Numerical Approaches

  • ISBN

    978-83-7283-706-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Název nakladatele

    Politechnika Lodzka

  • Místo vydání

    Lodz

  • Místo konání akce

    Lodz

  • Datum konání akce

    7. 12. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku