Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assesment of railway wagon suspension characteristics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F17%3A43893391" target="_blank" >RIV/44555601:13420/17:43893391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ymssp.2016.08.022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ymssp.2016.08.022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ymssp.2016.08.022" target="_blank" >10.1016/j.ymssp.2016.08.022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assesment of railway wagon suspension characteristics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with assesment of railway wagon suspension characteristics. The Essentials characteristics of a suspension are represented by the stiffness constants of the equivalent sprint and the eigen frequencies of the oscillating movements in reference to the main central inertia axes of a vehicle. The premise of the esperimental determinativ of these characteristic is the knowledge of the gravity center position and the knowledge of the main central inertia moment sof the vehicle frame. The vehicle frame performs the general spatial movement ehen the vehicle moves. An analysis of the frame movement generally arises from Euler´s equations which are commonly used for the description of the spherical movement. This solution is difficult and it can be simplified by applying the specific assumptions. The eigen frequencies solution and solutions of the suspension stiffness are presented in the article. The solutions are applied on the eailway and road vehicles with the simplifying conditions. A new mwthod which assessed the characteristics is described in the article.

  • Název v anglickém jazyce

    Assesment of railway wagon suspension characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with assesment of railway wagon suspension characteristics. The Essentials characteristics of a suspension are represented by the stiffness constants of the equivalent sprint and the eigen frequencies of the oscillating movements in reference to the main central inertia axes of a vehicle. The premise of the esperimental determinativ of these characteristic is the knowledge of the gravity center position and the knowledge of the main central inertia moment sof the vehicle frame. The vehicle frame performs the general spatial movement ehen the vehicle moves. An analysis of the frame movement generally arises from Euler´s equations which are commonly used for the description of the spherical movement. This solution is difficult and it can be simplified by applying the specific assumptions. The eigen frequencies solution and solutions of the suspension stiffness are presented in the article. The solutions are applied on the eailway and road vehicles with the simplifying conditions. A new mwthod which assessed the characteristics is described in the article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mechanical Systems and Signal processing

  • ISSN

    0888-3270

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    89

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    67-77

  • Kód UT WoS článku

    000392035700008

  • EID výsledku v databázi Scopus