Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jxyz meter 1.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25827" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Vancura-Jxyz_metr_1.0.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Vancura-Jxyz_metr_1.0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jxyz meter 1.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moment setrvačnosti vozidla vzhledem k podélné, příčné, svislé ose je jedním z významných parametrů, které ovlivňují dynamiku jízdy vozidla. Tyto hodnoty jsou důležitými vstupy při dynamických měřeních realizovaných na vozidle, při výpočtu dynamických vlastností vozu a pro regulační algoritmy elektronických systémů vozidla. Měření těchto parametrů nelze provést běžnými měřicími prostředky, ale je nutné speciálně vyvinuté měřicí zařízení. Zařízení se skládá z měřicí stolice, měřicího systému a software pro záznam a vyhodnocení dat. Měření pracuje na principu torzního kyvadla (resp. fyzikálního kyvadla).

  • Název v anglickém jazyce

    Jxyz meter 1.0

  • Popis výsledku anglicky

    Roll, pitch and yaw moment inertia are important parameters, which influence the dynamics of driving vehicle. These values are important inputs for dynamic measurements realized on the vehicle, for the vehicle dynamic properties computation and for controlling algorithms of the electronic vehicle stability systems. Measurement of mentioned parameters is not possible to realize by common measuring devices, but special measurement device is required. Presented device consists of measuring stand, measurement system, software for data acquisition and evaluation. Measurement is based on principle of torsional pendulum (physical pendulum).

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Jxyz metr

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Zařízení je určeno pro měření momentu setrvačnosti kolem podélné, příčné a svislé osy procházející těžištěm osobních a dodávkových automobilů. Maximální hmotnost vozu: 2500 kg, maximální rozvor: 2900 mm, maximální rozchod kol: 1800 mm (měřeno na vnější straně pneumatik). Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 150000 Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem