Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém měření torzní tuhosti karoserie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25836" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém měření torzní tuhosti karoserie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Torzní tuhost karoserie je důležitým parametrem vozidla. Torzní tuhost karoserie se v průběhu provozu vozidla mění vlivem provozního namáhání, koroze a stárnutí materiálu. Deformace karoserie ovlivňuje při jízdě vozidla rozložení sil pod koly vozidla. Narušuje tím poměry klopných tuhostí náprav, které byly nastaveny pro vyvážené chování vozidla. Z těchto důvodů je důležité měřit torzní tuhost karoserie. Navržené zařízení se skládá z měřicí rovné desky, rámů pod koly vozidla, které přesně definují polohuradiální reakce pod kolem vozidla, členu vyvozujícího zatížení, tenzometrických vah a optického systému pro měření deformace karoserie. Součástí je i výpočetní software pro výpočet torzní tuhosti z naměřených hodnot zátěžných momentů a deformací částí vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    System for Vehicle Body Torsional Stiffness Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    Torsional stiffness is an important parameter of the vehicle. The torsional stiffness changes during the vehicle running, due to the working stress, corrosion and material ageing. The vehicle body deformation influences the wheel load distribution by thevehicle ride. It disturbs thus the axle roll stiffness ratio, which was set up for the balanced car behavior. That is why it is so important to measure the body torsional stiffness. The designed device consists of the measurement desk, measurement framethat defines the position of the wheel radial load, the member which makes the load, tensometric scales and optical system for vehicle body deformation measurement. The part of the whole system is also the software for calculation of the torsional stiffness from measured loading moments and deformations.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Měření torzní tuhosti

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Zařízení je určeno pro měření torzní tuhosti vozidel s maximální hmotností 2500 kg. Tenzometrické váhy pro určení zatěžujícího momentu ? Computerscales XL. Pro měření deformace je využito optického systému GOM Tritop. Jedná se o jedinečné zařízení, kteréje využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 17000 Kč (bez optického systému pro měření deformace)

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem