Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of Loading Process and Contact Shape on Point Impact Elastohydrodynamics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU101586" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU101586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of Loading Process and Contact Shape on Point Impact Elastohydrodynamics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The squeeze effect is an important subject in studies of elastohydrodynamic lubrication (EHL). By impact loading, the oil between point contact surfaces is entrapped at the central region or the peripheral region depending on the initial conditions. Theeffects of the loading process, surface roughness, and ellipticity ratio of contacts on the film thickness and pressure distributions are not fully understood yet. In the current study, those effects are elucidated through numerical analyses by specifiedinitial impact gaps, which produce the central or the peripheral oil entrapments. The loading process, which can produce rather low pressure, has been proposed. Moreover, conditions, under which a microdimple is produced in the central circular bump areclarified.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of Loading Process and Contact Shape on Point Impact Elastohydrodynamics

  • Popis výsledku anglicky

    The squeeze effect is an important subject in studies of elastohydrodynamic lubrication (EHL). By impact loading, the oil between point contact surfaces is entrapped at the central region or the peripheral region depending on the initial conditions. Theeffects of the loading process, surface roughness, and ellipticity ratio of contacts on the film thickness and pressure distributions are not fully understood yet. In the current study, those effects are elucidated through numerical analyses by specifiedinitial impact gaps, which produce the central or the peripheral oil entrapments. The loading process, which can produce rather low pressure, has been proposed. Moreover, conditions, under which a microdimple is produced in the central circular bump areclarified.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRIBOLOGY TRANSACTIONS

  • ISSN

    1040-2004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    772-781

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus