EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU107842" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU107842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engineeringmechanics.cz/obsahy.html?R=20&C=3" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/obsahy.html?R=20&C=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, the authors refer to measurement of a car cabin heat load and indoor environment during driving in real traffic conditions. The primary aim was to obtain data for boundary conditions, model testing and results comparison of the 1D car cabin heat load model. The secondary aim was better understanding of cabin environment inside a car cabin under different operational conditions. As test vehicle Skoda Felicia Combi with dark blue painting was used and GPS data, parameters of ventilation, cabin environment and ambient environment were measured. Measurements were preformed for summer, autumn and winter conditions including parking and driving test circuits around Brno. Driving circuit included driving in the city, out of the city and on the highway D1.
Název v anglickém jazyce
EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS
Popis výsledku anglicky
In the paper, the authors refer to measurement of a car cabin heat load and indoor environment during driving in real traffic conditions. The primary aim was to obtain data for boundary conditions, model testing and results comparison of the 1D car cabin heat load model. The secondary aim was better understanding of cabin environment inside a car cabin under different operational conditions. As test vehicle Skoda Felicia Combi with dark blue painting was used and GPS data, parameters of ventilation, cabin environment and ambient environment were measured. Measurements were preformed for summer, autumn and winter conditions including parking and driving test circuits around Brno. Driving circuit included driving in the city, out of the city and on the highway D1.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BJ - Termodynamika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1802-1484
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
229-236
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—