Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU107842" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU107842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engineeringmechanics.cz/obsahy.html?R=20&C=3" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/obsahy.html?R=20&C=3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, the authors refer to measurement of a car cabin heat load and indoor environment during driving in real traffic conditions. The primary aim was to obtain data for boundary conditions, model testing and results comparison of the 1D car cabin heat load model. The secondary aim was better understanding of cabin environment inside a car cabin under different operational conditions. As test vehicle Skoda Felicia Combi with dark blue painting was used and GPS data, parameters of ventilation, cabin environment and ambient environment were measured. Measurements were preformed for summer, autumn and winter conditions including parking and driving test circuits around Brno. Driving circuit included driving in the city, out of the city and on the highway D1.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF CAR CABIN ENVIRONMENT DURING REAL TRAFFIC CONDITIONS

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the authors refer to measurement of a car cabin heat load and indoor environment during driving in real traffic conditions. The primary aim was to obtain data for boundary conditions, model testing and results comparison of the 1D car cabin heat load model. The secondary aim was better understanding of cabin environment inside a car cabin under different operational conditions. As test vehicle Skoda Felicia Combi with dark blue painting was used and GPS data, parameters of ventilation, cabin environment and ambient environment were measured. Measurements were preformed for summer, autumn and winter conditions including parking and driving test circuits around Brno. Driving circuit included driving in the city, out of the city and on the highway D1.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1802-1484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    229-236

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus