Virtual Testing Stand for evaluation of car cabin indoor environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU109497" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU109497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2014.06.002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2014.06.002</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2014.06.002" target="_blank" >10.1016/j.advengsoft.2014.06.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Testing Stand for evaluation of car cabin indoor environment
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper the authors refer to a new computational tool for the transient prediction of the car cabin environment and heat load during real operating conditions. The aim of the Virtual Testing Stand software is to support an early stage of the HVAC design process to predict demands for the heating and cooling for various operational conditions and types of car. This software was developed in Matlab as a standalone executable application including a parametric generator of car cabin geometry, a heat transfer model and a graphical user interface. The mathematical model is formed by the set of heat balance equations, which takes into account the heat accumulation, and the heat exchange between the car cabin, the outside environment, the HVAC system and the passengers. In this paper the main features of Matlab application are presented together with a selected sensitivity study of two significant parameters in a winter test case.
Název v anglickém jazyce
Virtual Testing Stand for evaluation of car cabin indoor environment
Popis výsledku anglicky
In the paper the authors refer to a new computational tool for the transient prediction of the car cabin environment and heat load during real operating conditions. The aim of the Virtual Testing Stand software is to support an early stage of the HVAC design process to predict demands for the heating and cooling for various operational conditions and types of car. This software was developed in Matlab as a standalone executable application including a parametric generator of car cabin geometry, a heat transfer model and a graphical user interface. The mathematical model is formed by the set of heat balance equations, which takes into account the heat accumulation, and the heat exchange between the car cabin, the outside environment, the HVAC system and the passengers. In this paper the main features of Matlab application are presented together with a selected sensitivity study of two significant parameters in a winter test case.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ADVANCES IN ENGINEERING SOFTWARE
ISSN
0965-9978
e-ISSN
1873-5339
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
76
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
48-55
Kód UT WoS článku
000340994100005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84903650400