Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROBUST CONTROL ALGORITHM FOR PMSM MOTOR WITH HALL POSITION SENSORS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU109527" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU109527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ROBUST CONTROL ALGORITHM FOR PMSM MOTOR WITH HALL POSITION SENSORS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a development of robust control algorithm for electro-mechanical actuator, which is intended to delivery of fuel to Auxiliary Power Unit APU in an aircraft. Contemporary technological developments within the all-electric aircraft concept lead to replacement of existing ydraulicmechanical circuits by intelligent actuators based on electrical servo drives which increase overall reliability and utility value, decrease operating costs, dimensions and weight. The aims of the development were todesign a model of control algorithm for Electrically Driven Fuel Pump EDFP in accordance with rigid aviation standards and to verify this algorithm on a test bench that simulates a real fuel circuit. A Permanent Magnet Synchronous Motor PMSM is used as actuator and low-cost Hall position sensors are selected forsensing rotor position.

  • Název v anglickém jazyce

    ROBUST CONTROL ALGORITHM FOR PMSM MOTOR WITH HALL POSITION SENSORS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a development of robust control algorithm for electro-mechanical actuator, which is intended to delivery of fuel to Auxiliary Power Unit APU in an aircraft. Contemporary technological developments within the all-electric aircraft concept lead to replacement of existing ydraulicmechanical circuits by intelligent actuators based on electrical servo drives which increase overall reliability and utility value, decrease operating costs, dimensions and weight. The aims of the development were todesign a model of control algorithm for Electrically Driven Fuel Pump EDFP in accordance with rigid aviation standards and to verify this algorithm on a test bench that simulates a real fuel circuit. A Permanent Magnet Synchronous Motor PMSM is used as actuator and low-cost Hall position sensors are selected forsensing rotor position.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2014

  • ISBN

    978-80-214-4871-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    660-663

  • Název nakladatele

    Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics

  • Místo vydání

    Svratka

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    12. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku