Model of Aircraft Actuator with BLAC Motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110777" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110777 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pemc2014.org/" target="_blank" >http://www.pemc2014.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of Aircraft Actuator with BLAC Motor
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a development of control algorithms for electro-mechanical actuator in an aircraft. Contemporary technological developments within the all-electric aircraft concept lead to replacement of existing hydraulicmechanical circuits by intelligent actuators based on electrical servo drives which increase overall reliability and utility value, decrease operating costs, dimensions and weight. The article is focused on design of complex model of Brushless Alternating Current (BLAC) motor and control algorithms with respect to used two types of rotor position sensor. Commonly used an incremental encoder and discrete Hall sensors for sensing rotor position are chosen. Development includes design and verification of these models and their performance is evaluated. In all tests the initial rotor position was non-zero to prove algorithms’ ability to start up the motor from an arbitrary position.
Název v anglickém jazyce
Model of Aircraft Actuator with BLAC Motor
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a development of control algorithms for electro-mechanical actuator in an aircraft. Contemporary technological developments within the all-electric aircraft concept lead to replacement of existing hydraulicmechanical circuits by intelligent actuators based on electrical servo drives which increase overall reliability and utility value, decrease operating costs, dimensions and weight. The article is focused on design of complex model of Brushless Alternating Current (BLAC) motor and control algorithms with respect to used two types of rotor position sensor. Commonly used an incremental encoder and discrete Hall sensors for sensing rotor position are chosen. Development includes design and verification of these models and their performance is evaluated. In all tests the initial rotor position was non-zero to prove algorithms’ ability to start up the motor from an arbitrary position.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16th INTERNATIONAL POWER ELECTRONICS AND MOTION CONTROL CONFERENCE AND EXPOSITION (PEMC 2014)
ISBN
978-1-4799-2060-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
278-283
Název nakladatele
Gazi University, Turkey
Místo vydání
Antalya
Místo konání akce
Antalya
Datum konání akce
21. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000360980500026