Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28454" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2836" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2836</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost momentů setrvačnosti ke všem třem osám automobilu je velmi důležitá pro identifikaci parametrů numerických simulačních modelů. Navrhované zařízení slouží k měření momentu setrvačnosti k ose procházející těžištěm ve směru jízdy. Zařízení je adaptované na hák halového jeřábu o nosnosti 1500 kg. Po nadlehčení fixovaného vozidla je umožněno kývání vozidla v přesně definované ose, rovnoběžné s podélnou osou automobilu. Po změření doby kyvu a znalosti polohy těžiště automobilu i zkušebního zařízení lze stanovit moment setrvačnosti k podélné ose vozidla.
Název v anglickém jazyce
The swinging frame for identification of the moment of inertia of a vehicle
Popis výsledku anglicky
Knowledge of the moments of inertia for each of the vehicle axes is invaluable as they are usually needed as input parameters of mathematical simulation models. The proposed device is used for measuring the moment of inertia in axis of driving direction (roll axis). The device is adjusted to match with hook of an overhead crane with capacity of 1500 kg. Swinging is possible after lifting of the vehicle fixed to the frame. Therefore, the axis of vehicle swinging is precisely defined as axis parallel to the roll axis of the car. Thus the moment of inertia of the vehicle along the roll axis could be determined. Precise measuring of the oscillation period and knowledge of location of centers of gravity of the vehicle and of the test frame is mandatory.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031251" target="_blank" >TA04031251: Generační inovace metody testování tlumení vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Momend
Číselná identifikace
119217
Technické parametry
Funkční vzorek byl vyroben za účelem ověření vlastností konstrukce a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti řešitele, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2, 616 69 Brno. Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Ekonomické parametry
Náklady na realizaci: 5000,- Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
ÚK-odbor technické diagnostiky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2836