Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29097" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu 2
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost momentů setrvačnosti ke všem třem osám automobilu je velmi důležitá pro identifikaci parametrů numerických simulačních modelů. Navrhované zařízení vychází z předchozí konstrukce kyvného rám, popsané v dokumentu VaV ID 119217. Nový kyvný rám umožňuje měření momentu setrvačnosti automobilu v podélné i příčné ose (předchozí konstrukce umožňovala měření pouze v ose podélné – směr jízdy). Způsob určení momentu setrvačnosti vychází z principu fyzikálního kyvadla. Po změření doby kyvu elektronickým gyroskopem a ze znalosti polohy těžiště automobilu i zkušebního zařízení lze stanovit moment setrvačnosti k oběma osám vozidla. Zařízení je adaptované na hák halového jeřábu o nosnosti 1500 kg.
Název v anglickém jazyce
The swinging frame for identification of the moment of inertia of a vehicle 2
Popis výsledku anglicky
Knowledge of the moments of inertia for each of the vehicle axis is invaluable as they are usually needed as input parameters of mathematical simulation models. The proposed device is based on the previous design of swinging frame, described in VaV ID 119217. New design allows measurement the moment of inertia in roll and pitch axis (previous design allowed measurement only in roll axis – driving direction). The method of determining moment of inertia is based on the principle of a physical pendulum. Precise measuring of the oscillation period and knowledge of location of centers of gravity of the vehicle and of the test frame is mandatory. The device is adjusted to match with hook of an overhead crane with capacity of 1500 kg.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010663" target="_blank" >TH02010663: Elektronický tester tlumení náprav automobilů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Momend 2
Číselná identifikace
141160
Technické parametry
Funkční vzorek byl vyroben za účelem ověření vlastností konstrukce a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti řešitele, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2, 616 69 Brno. Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Ekonomické parametry
Náklady na realizaci: 5000,- Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
ÚK-odbor technické diagnostiky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557