Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00218382" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00218382 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13420/14:43886194

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s40435-014-0101-x" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s40435-014-0101-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40435-014-0101-x" target="_blank" >10.1007/s40435-014-0101-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the work is to propose methodology applied for investigation of central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies, e.g. rail vehicles. The methodology is applicable for various large dimensions of bodies and high weight machines. Two mode of the designed methodology is presented one with the direct support of the body frame and second utilizes the additional weight represented by additional frame substituting the wheel set. The result of the experiment processed byproposed methodology is determined inertia effect within arbitrary axes. These results are useful for investigation of the movement dynamic stability and design construction optimization of rail and road vehicles. The proposed methodology is based on theknown fact that the inertia moment could be obtained from oscillation period of vibratory movement body which is embedded on the rigid and elastic supports. The position of the gravity center is determined by derived equations based upon

  • Název v anglickém jazyce

    Central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the work is to propose methodology applied for investigation of central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies, e.g. rail vehicles. The methodology is applicable for various large dimensions of bodies and high weight machines. Two mode of the designed methodology is presented one with the direct support of the body frame and second utilizes the additional weight represented by additional frame substituting the wheel set. The result of the experiment processed byproposed methodology is determined inertia effect within arbitrary axes. These results are useful for investigation of the movement dynamic stability and design construction optimization of rail and road vehicles. The proposed methodology is based on theknown fact that the inertia moment could be obtained from oscillation period of vibratory movement body which is embedded on the rigid and elastic supports. The position of the gravity center is determined by derived equations based upon

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Dynamics and Control

  • ISSN

    2195-268X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus