Investigation of main central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies and its particular parts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213134" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213134 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13420/13:43885359
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of main central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies and its particular parts
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the work is to propose methodology applied for investigation of central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies, e.g. rail vehicles. The methodology is applicable for various large dimensions of bodies and high weight machines. The result of the experiment processed by proposed methodology is determined inertia effect within arbitrary axes. These results are useful for investigation of the movement dynamic stability and design construction optimization of rail androad vehicles. The proposed methodology is based on the known fact that the inertia moment could be obtained from oscillation period of vibratory movement body which is embedded on the rigid and elastic supports.
Název v anglickém jazyce
Investigation of main central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies and its particular parts
Popis výsledku anglicky
The aim of the work is to propose methodology applied for investigation of central inertia moments and gravity center of large volume and weight bodies, e.g. rail vehicles. The methodology is applicable for various large dimensions of bodies and high weight machines. The result of the experiment processed by proposed methodology is determined inertia effect within arbitrary axes. These results are useful for investigation of the movement dynamic stability and design construction optimization of rail androad vehicles. The proposed methodology is based on the known fact that the inertia moment could be obtained from oscillation period of vibratory movement body which is embedded on the rigid and elastic supports.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamical Systems - Theory
ISBN
978-83-7283-588-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
137-152
Název nakladatele
Politechnika Lodzka
Místo vydání
Lodz
Místo konání akce
Łódź
Datum konání akce
2. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—