Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F08%3A00005373" target="_blank" >RIV/44555601:13420/08:00005373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika navrhuje postup pro zjištění hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (např. vozidla). Metodika je použitelná analogicky pro stanovení momentů setrvačnosti i jiných rozměrných těles a konstrukcí velké hmotnosti.Výsledek měření stanovení setrvačných účinků k libovolným osám ? je podkladem pro posouzení dynamiky jízdy kolejového a silničního vozidla. Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti se provádí v případě, kdy jejich určení výpočtem je obtížné, nebo nemožné případně pro ověření výsledku tohoto výpočtu. Je popsán postup pro stanovení hlavních centrálních momentů setrvačnosti skříně železničního dvounápravového nákladního vozu běžné konstrukce.

  • Název v anglickém jazyce

    The experimental investigation of the central moment of inertia of the bodies with large volume and weight (vehicle), their parts and determination of the centre of the gravity - methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology proposes the procedure for determination of the central moment of the inertia of the bodies with large volume and weight (e.g. vehicles). The methodology is applicable by analogy for moment of the inertia determination even for other large bodies and construction with big weight. The measurement results ? determination of the inertia effects to arbitrary axes ? are the basis for dynamic drive analysis of the rail and road vehicle. The experimental investigation of the central moment of inertia is performing in case of the difficult analytical solution or for solution control. The procedure for determination of the central momentum of inertia of the rail wagon body with four wheel chassis is introduced.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    1D_RIV

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Uvedená metoda umožňuje experimentálně stanovit momenty setrvačnosti velkých těles (zejména železničních a silničních vozidel). Metodika je využívána VÚŽ ? Dynamická zkušebna Cerhenice

  • Ekonomické parametry

    Do 5 mil. Kč

  • Označení certifikačního orgánu

    Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku