Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F08%3A00005373" target="_blank" >RIV/44555601:13420/08:00005373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika navrhuje postup pro zjištění hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (např. vozidla). Metodika je použitelná analogicky pro stanovení momentů setrvačnosti i jiných rozměrných těles a konstrukcí velké hmotnosti.Výsledek měření stanovení setrvačných účinků k libovolným osám ? je podkladem pro posouzení dynamiky jízdy kolejového a silničního vozidla. Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti se provádí v případě, kdy jejich určení výpočtem je obtížné, nebo nemožné případně pro ověření výsledku tohoto výpočtu. Je popsán postup pro stanovení hlavních centrálních momentů setrvačnosti skříně železničního dvounápravového nákladního vozu běžné konstrukce.
Název v anglickém jazyce
The experimental investigation of the central moment of inertia of the bodies with large volume and weight (vehicle), their parts and determination of the centre of the gravity - methodology
Popis výsledku anglicky
The methodology proposes the procedure for determination of the central moment of the inertia of the bodies with large volume and weight (e.g. vehicles). The methodology is applicable by analogy for moment of the inertia determination even for other large bodies and construction with big weight. The measurement results ? determination of the inertia effects to arbitrary axes ? are the basis for dynamic drive analysis of the rail and road vehicle. The experimental investigation of the central moment of inertia is performing in case of the difficult analytical solution or for solution control. The procedure for determination of the central momentum of inertia of the rail wagon body with four wheel chassis is introduced.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1D_RIV
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Uvedená metoda umožňuje experimentálně stanovit momenty setrvačnosti velkých těles (zejména železničních a silničních vozidel). Metodika je využívána VÚŽ ? Dynamická zkušebna Cerhenice
Ekonomické parametry
Do 5 mil. Kč
Označení certifikačního orgánu
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
—