Experimentální vyšetřování polohy těžiště těles velkého objemu a hmotnosti, vozidla - metodika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F07%3A00005372" target="_blank" >RIV/44555601:13420/07:00005372 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální vyšetřování polohy těžiště těles velkého objemu a hmotnosti, vozidla - metodika
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je zpracována pro stanovení polohy (souřadnic) těžiště těles velkého objemu a hmotnosti (například skříně lokomotivy či vozidel silničních a kolejových). Metodika je použitelná analogicky pro stanovení polohy těžiště i jiných rozměrných strojírenských celků. Výsledek měření T = T (xT, y T, zT) může sloužit jako podklad pro určení momentů setrvačnosti k centrálním osám (procházejícím těžištěm), kterých je třeba pro posouzení dynamiky jízdy kolejového anebo silničního vozidla. Experimentální stanovení polohy těžiště se provádí v případě, kdy je jeho určení výpočtem obtížné, nebo pro kontrolu výsledku tohoto výpočtu. Metodiku lze analogicky aplikovat na vozidlo odlišné konstrukce.
Název v anglickém jazyce
Experimental Investigation of the gravity center of the bodies with large volume and weight, vehicles - methodology
Popis výsledku anglicky
The methodology deals with determination of the position (displacements) of the gravity center of the bodies with large volume and weight (e.g. case of the locomotive or road and rail vehicles). It is possible to apply methodology to determination of thegravity centre of the other large engineering systems. The measurement results T = T (xT, y T, zT) serve for determination of the momentums of inertia related to central axes (that passing through the central of gravity). These momentums of the inertiaare necessary for dynamic drive analysis of the rail or road vehicles. The experimental investigation of the gravity centre should be applied in case of the complicated analytical solution. It should be also applied for control of the solution results. The methodology is able to use by analogy for vehicle with different construction.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1D_RIV
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Možnost experimentálního stanovení polohy těžiště těles velkých rozměrů před jejich dalším experimentálním vyšetřováním.
Ekonomické parametry
do 5 mil. Kč
Označení certifikačního orgánu
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
—